تالار دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله Arabic English Persian
بازیابی رمز
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9
  1. #1

    با حضور «سهيل اسعد»؛ نشست «جهان اسلام و سيطره رسانه‌ها» برگزار شد + عكس




    .



    خبر مربوط به اعلام زمان ومكان نشست:


    خبرگزاري فارس: نشست تخصصي با موضوع «جهان اسلام و سيطره رسانه‌ها» با سخنراني «سهيل اسعد» روز چهارشنبه 21 مهرماه ساعت 16 در سالن نشست‌هاي بخش بين‌الملل نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال برگزار مي‌شود.



    به گزارش خبرنگار فارس،نشست تخصصي با موضوع «جهان اسلام و سيطره رسانه‌ها» روز چهارشنبه 21 مهرماه ساعت 16 در سالن نشست‌هاي بخش بين‌الملل نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال (ابتداي طبقه فوقاني نمايشگاه) توسط سهيل اسعد برگزار مي‌شود.
    پرفسور «سهيل اسعد» دانش‌آموخته آرژانتيني دانشگاه جامعة المصطفي العالمية و از نويسندگان، محققان و يكي از مبلغان موفق شيعه به شمار مي‌رود.
    وي تا سنين جواني در آرژانتين بزرگ شد و سپس براي تحصيل در دروس حوزوي و دانشگاهي، راهي لبنان و ايران شد. تخصص وي، فلسفه و عرفان اسلامي است و در موضوعاتي هم‌چون نظام سياسي اسلام، انديشه امام خميني (ره)، انقلاب اسلامي و... هم براي طلاب خارجي تدريس مي‌كند.
    اسعد با زبان‌هاي اسپانيولي، عربي،‌ فارسي و انگليسي آشناست. وي 6 ماه از سال را در 25 كشور دنيا به فعاليت فرهنگي مشغول است.
    ویرایش توسط شيرازي : 1389/07/22 در ساعت 09:34 قبل از ظهر

  2. #2

  3. #3

    تصاوير حضور سهيل اسعد در نمايشگاه و حضور در نشست













  4. #4

  5. #5

  6. #6

    بازتاب و انعكاس اين نشست در ساير منابع خبري




    سهیل اسعد:
    همکاری مشترک دولتهای اسلامی باید در فضای مجازی بیشتر شود
    پرفسور سهیل اسعد (ادگاردو روبین) اندیشمند مسلمان آرژانتینی عنوان کرد: اکثر فعالیتهای صورت گرفته در فضای مجازی به صورت فردی است و دولتهای اسلامی باید برای گسترش مفاهیم اسلامی در فضای سایبر فعالیتهای بیشتری داشته باشند.

    به گزارش خبرگزاری مهر
    ، سهیل اسعد به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: طبیعتاً چون درباره رسانه‌های مجازی صحبت می‌کنیم باید با یک نگاه بین‌المللی و جهانی این مسئله را مورد بررسی قراردهیم؛ در این حوزه فعالیتهایی با محورهای مختلف صورت گرفته است اما به نظر می‌رسد هنوز فضا برای کار بیشتر وجود دارد.

    وی با تاکید بر اینکه نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق‌تر هستیم افزود: در فضای اینترنت و مجازی کارهای موثر و جدی به خصوص در کشورهای اروپایی و امریکایی در موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی صورت گرفته، اما اکثر این فعالیتها به صورت فردی بوده است ولی در زمینه ماهواره هنوز جای کار زیادی وجود دارد. بنابراین باید دولتهای اسلامی برای گسترش مفاهیم اسلامی در فضای سایبر فعالیتهای بیشتری داشته باشند.

    این اندیشمند آرژانتینی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت در زمینه نشر مفاهیم و آموزه‌های دینی بودیم تصریح کرد: برای اینکه در سطح بین‌المللی به سطح مطلوب‌تر دست پیدا کنیم باید فعالیتهایمان دوچندان شود چرا که در عرصه بین‌المللی رقبای بسیاری داریم که فعالیتها و تبلیغات زیادی انجام می‌دهند.

    چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از 15 مهرماه آغاز شده است و تا امروز 24 مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.

  7. #7

    انديشمند مسلمان آرژانتيني در نشست جهان اسلام و سيطره رسانه ها عنوان كرد:





    شكل گيري جنبش مردمي انتشار آموزه هاي ديني به واسطه رشد رسانه هاي ديجيتال

    خبرگزاري موج - انديشمند مسلمان آرژانتيني گفت: جهاني شدن و به وجود آمدن فضاي اينترنت عاملي شد تا آموزه هاي ديني به زبان هاي مختلف ترجمه و جهاني شود از اين رو جنبش مردمي در عصر حاضر به وجود آمده تا پيام هاي ديني به تمام دنيا منتشر شود.

    به گزارش موج، در نشستي تخصصي با موضوع « جهان اسلام و سيطره رسانه ها» پرفسور سهيل اسعد( ادگاردو روبين) انديشمند مسلمان آرژانتيني با اشاره به اينكه انتقال پيام در اديان از خداوند به پيامبر و از پيامبر به مردم بوده است، خاطر نشان كرد: خداوند از ابتدا از طريق ارتباط سازي به وسيله وحي با پيامبران خود ارتباط برقرار مي كرد و پيام ها را به آنها انتقال مي داد و پيامبران نيز اين پيام ها را به مردم انتقال مي دادند.
    اين انديشمند مسلمان آرژانتيني با اشاره به تاكيد پيامبر اسلام در خصوص فهم آموزه هاي ديني، عمل به آنها و انتقال اين آموزه ها به ديگران افزود: اين سه آموزه در كلامي از امام علي(ع) به اين شكل آمده است كه دانش را ياد بگيريد برطبق آن عمل كنيد و آن را به مردم هم بگوييد. با توجه به محدوديت هاي ارتباطي در زمان پيامبر (ص) در آن دوران پيامبر پيام ها را به صورت رو در رو و شفاهي به مردم انتقال مي دادند و با فرستادن افرادي به عنوان مبلغ در كشورهاي ديگر سعي داشتند اين پيام ها به ساير افراد منتقل شود.
    سهيل اسعد با تاكيد بر اينكه اگر در آن زمان رسانه هاي ديجيتال مثل زمان حال وجود داشت قطعا از آنها براي نشر پيام هاي ديني استفاده مي شد، خاطر نشان كرد: جهاني شدن و به وجود آمدن فضاي اينترنت عاملي شد تا آموزه هاي ديني به زبان هاي مختلف ترجمه و جهاني شود از اين رو يك جنبش مردمي در عصر حاضر به وجود آمده تا پيام هاي ديني را به تمام دنيا منتشر كند.
    انديشمند مسلمان آرژانتيني با اشاره به تاثيرات رسانه هاي ديجيتال در حوزه دين پژوهي و گسترش اسلام خاطر نشان كرد: در زمان هاي گذشته مساجد تنها در مناطقي مشخص بنا مي شدند بنابراين افرادي كه علاقه مند به استفاده از فضاي مساجد و آموزه هاي اين مراكز بودند همواره با مشكل و محدوديت روبرو مي شدند، اما با به وجود آمدن مساجد مجازي در فضاي اينترنت اين مشكل براي بسياري از علاقه مندان به اين حوزه برطرف شد.

  8. #8

    اندیشمند مسلمان آرژانتینی :




    رسانه های دیجیتال ، باعث انتشار آموزه های دینی گسترش در دنیا شده است .

    اندیشمند مسلمان آرژانتینی گفت: جهانی شدن و به وجود آمدن فضای اینترنت عاملی شد تا آموزه های دینی به زبان های مختلف ترجمه و جهانی شود از این رو جنبش مردمی در عصر حاضر به وجود آمده تا پیام های دینی به تمام دنیا منتشر شود.

    به گزارش شبکه خبری صداقت به نقل از ستاد خبری چهارمین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال ، در نشستی تخصصی با موضوع « جهان اسلام و سیطره رسانه ها» پرفسور سهیل اسعد( ادگاردو روبین) اندیشمند مسلمان آرژانتینی با اشاره به اینكه انتقال پیام در ادیان از خداوند به پیامبر و از پیامبر به مردم بوده است، خاطر نشان كرد: خداوند از ابتدا از طریق ارتباط سازی به وسیله وحی با پیامبران خود ارتباط برقرار می كرد و پیام ها را به آنها انتقال می داد و پیامبران نیز این پیام ها را به مردم انتقال می دادند.

    این اندیشمند مسلمان آرژانتینی با اشاره به تاكید پیامبر اسلام در خصوص فهم آموزه های دینی، عمل به آنها و انتقال این آموزه ها به دیگران افزود: این سه آموزه در كلامی از امام علی(ع) به این شكل آمده است كه دانش را یاد بگیرید برطبق آن عمل كنید و آن را به مردم هم بگویید. با توجه به محدودیت های ارتباطی در زمان پیامبر (ص) در آن دوران پیامبر پیام ها را به صورت رو در رو و شفاهی به مردم انتقال می دادند و با فرستادن افرادی به عنوان مبلغ در كشورهای دیگر سعی داشتند این پیام ها به سایر افراد منتقل شود.

    سهیل اسعد با تاكید بر اینكه اگر در آن زمان رسانه های دیجیتال مثل زمان حال وجود داشت قطعا از آنها برای نشر پیام های دینی استفاده می شد، خاطر نشان كرد: جهانی شدن و به وجود آمدن فضای اینترنت عاملی شد تا آموزه های دینی به زبان های مختلف ترجمه و جهانی شود از این رو یك جنبش مردمی در عصر حاضر به وجود آمده تا پیام های دینی را به تمام دنیا منتشر كند.

    اندیشمند مسلمان آرژانتینی با اشاره به تاثیرات رسانه های دیجیتال در حوزه دین پژوهی و گسترش اسلام خاطر نشان كرد: در زمان های گذشته مساجد تنها در مناطقی مشخص بنا می شدند بنابراین افرادی كه علاقه مند به استفاده از فضای مساجد و آموزه های این مراكز بودند همواره با مشكل و محدودیت روبرو می شدند اما با به وجود آمدن مساجد مجازی در فضای اینترنت این مشكل برای بسیاری از علاقه مندان به این حوزه برطرف شد.

    وی افزود: در دوره ای دانشجویان ما برای ارتقای سطح علمی خود مجبور بودند از جایی به جای دیگر بروند اما این مشكل به واسطه ایجاد و گسترش فضای مجازی برطرف شد. همچنین حوزه های علمیه با بهره گیری از فضای دیجیتال توانسته اند پیام های خود را از كتاب ها به فضای اینترنت و مجازی انتقال دهند.

    دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه با تاكید بر اینكه مردمی كه ازطریق فضای مجازی به اسلام روی آورده اند بیشتر از افرادی هستند كه به صورت سنتی اسلام گرویده اند، افزود: شكل گیری مدراس قرآنی اینترنتی، دسترسی به مراسم های مذهبی مثل عاشورا و تاسوعا در فضای وب، برقراری ارتباط با مراجع و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی در فضای اینترنت مهیا شده است.

    وی با تاكید بر روند بسیار مثبت فضای دیجیتال در گسترش اسلام در سراسر جهان افزود: تا مدت ها در كشورهای آمریكای لاتین اگر كسی قصد داشت از مسیحیت و یا سایر ادیان به اسلام روی بیاورد باید ماه ها منتظر می ماند یك فرد روحانی یا فرد متدین بیاید تا شهاتین را درحضورش بگوید اما در حال حاضر افراد می توانند به صورت اینترنتی شهادتین را بگویند و اسلام بیاورند.

    پرفسور سهیل اسعد اندیشمند مسلمان آرژانتینی و از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، نویسنده و محقق و یكی از مبلغین موفق مسلمان است كه در 80 دانشگاه سابقه تدریس و سخنرانی دارد. وی در موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و... برای طلاب خارجی تدریس می كند.

  9. صلوات و تشکر


  10. #9

    مصاحبه با سهيل اسعد




    سهيل اسعد كه آمد فرصت زيادي تا نشست نبود . سراغ خبرگزاري هاي نزديك مثل ايكنا رفتم و از توانايي هايش مقداري گفتم تا ترغيب به مصاحبه با وي شوند كه نتيجه اش را اين جا ببينيد


    خيلي خودماني وگرم بود و از هم سخني با وي لذت بردم. همين سبب شد كه پس از تمام شدن نشست، خودم نيز مصاحبه اي با وي داشته باشم و اتفاقا مطالب خوبي نيز گفت كه البته مقداري را هم به لحاظ اين كه برداشت بد نشود حذف كردم. همان جا بود كه تاسف خوردم كاش نشستي بهتر برگزار مي شد...


    فرصت ويرايش مطالب فراهم نشده بود. تا اين كه امروز خبرگزاري فارس آن ها را منتشر كرد:



    وجود شبكه‌هاي ماهواره‌اي شيعي به زبان‌هاي مطرح دنيا ضرورت دارد

    خبرگزاري فارس: يك مبلغ شيعه آرژانتيني گفت: حدود 50 شبكه ماهواره‌اي شيعي به زبان عربي در دنيا وجود دارد اما يك شبكه به زبان اسپانيايي نداريم، در حالي كه 25 كشور اسپانيايي‌زبان با 600 ميليون نفر جمعيت در دنيا وجود دارد.


    به گزارش خبرنگار آيين و انديشه فارس، «سهيل اسعد» دانش‌آموخته آرژانتيني دانشگاه جامعة المصطفي العالمية و از نويسندگان، محققان و يكي از مبلغان موفق شيعي‌مذهب به شمار مي‌رود.
    وي تا سنين جواني در زادگاه خود زندگي كرد و سپس براي تحصيل در دروس حوزوي و دانشگاهي، راهي لبنان و ايران شد. تخصص وي، فلسفه و عرفان اسلامي است و در موضوعاتي هم‌چون نظام سياسي اسلام، انديشه امام خميني (ره)، انقلاب اسلامي و ..نيز براي طلاب غيرايراني تدريس مي‌كند.
    اسعد به زبان‌هاي اسپانيولي، عربي،‌ فارسي و انگليسي مسلط است و به همين دليل، 6 ماه از سال را در 25 كشور جهان ـ غالباً در منطقه آمريكاي جنوبي ـ به فعاليت فرهنگي مشغول است.

    به همين مناسبت و به دليل حضور وي در ايران، گفت‌وگويي با موضوع تبليغ و رسانه در حوزه دين انجام داديم.
    اسعد در ابتداي اين گفت‌وگو بر اجماع و همگرايي رسانه‌هاي اسلامي تأكيد كرد و اظهار داشت: اجتماع رسانه‌هاي جهان اسلام و هماهنگي ميان آن‌ها لازم است، به گونه‌اي كه پشتيباني جدي جهان اسلام را به دنبال داشته باشد و دفاع جمعي از اسلام صورت گيرد.

    وي گفت: چنين مساله‌اي هنوز مطرح نشده و موانع خاصي نيز ندارد. اين تجربه را شش سال قبل در شبكه ماهواره‌اي «تلسون» شاهد بوديم كه كشورهايي مانند‌ بوليوي، كوبا و اكوادور طرح آن را به ونزوئلا دادند تا اجرا كند و تمام كشورهاي چپ در آمريكاي لاتين از اين موضوع حمايت كردند تا به انجام رسيد.

    وي با تأكيد بر ايجاد روابط بين شبكه‌اي، بر تعامل بيشتر رسانه‌ها تأكيد و تصريح كرد: رسانه‌ها بايد همكاري‌هاي مشترك بيشتري با يكيديگر داشته باشند. به عنوان مثال؛ چندي پيش در ونزوئلا در برنامه‌اي راديويي شركت كردم كه از 500 راديوي مختلف پخش شد.
    استاد آرژانتيني حوزه، همچنين درباره ساماندهي فعاليت‌هاي مربوط به شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني گفت: متاسفانه اين امور به خوبي مديريت نمي‌شود. به عنوان مثال حدود 50 شبكه ماهواره‌اي شيعي به زبان عربي در دنيا وجود دارد اما يك شبكه به زبان اسپانيايي نداريم، در حالي كه 25 كشور اسپانيايي‌زبان با 600 ميليون نفر جمعيت در دنيا وجود دارد و زبان اسپانيايي بعد از انگليسي، زبان دوم جهان است.
    دانش‌آموخته جامعة‌المصطفي‌العالميه ادامه داد: اسلام از محتواي شايسته و بسيار غني برخوردار است اما متأسفانه به شيوه‌هاي جذاب ارائه نمي‌شود. اين در حالي است كه آثار مخالفان و معاندان به صورت جذاب و گسترده منتشر مي‌شود.
    اين مبلغ علوم ديني با تأكيد بر نوگرايي در حوزه تبليغ دين گفت: متأسفانه همچنان به شيوه‌هاي سنتي تبليغ مي‌كنيم. براي مثال؛ ما از تكنولوژي موبايل به خوبي بهره نمي‌بريم و يك سخنراني خاص كه براي جمعي خاص و در فضايي محدود ايراد شده است را توسط بلوتوث منتشر مي‌كنيم كه اين امر ممكن است به اصول ديني ما ضربه وارد ‌كند.

    اسعد كه تاكنون در بيش از 80 دانشگاه جهان تدريس و سخنراني داشته است، درباره ظرافت‌هاي انتقال غيرمستقيم پيام گفت: در امور سياسي حتماً بايد وجهه ايران و ايراني بودن حفظ شود اما در امور فرهنگي،‌ تربيتي، اجتماعي و... لازم نيست كه ايراني بودن متولي امر مشخص باشد و البته گاهي نيز اين امر مضر است. وظيفه ما انتقال فرهنگ اسلام است، اما گاهي اوقات نام «ايران» ـ به دليل تبليغات منفي دشمنان ـ حساسيت‌ها را برمي‌انگيزد و موجب جبهه‌گيري فرد شده و مانع انتقال پيام مي‌شود.

    وي در ادامه اين گفت‌وگو به بيان برخي تجربيات خود از كشورهاي ديگر از جمله لبنان پرداخت و گفت: در اين كشور، نهادهاي عمومي و خيريه ايراني با هويت و نشان ايراني فعاليت مي‌كنند، اما شايد لزومي به مشخص شدن اين امر نباشد. چرا كه دشمنان اسلام به اين نكات توجه كرده و در اين گونه امور از نيروهاي بومي مناطق بهره مي‌برند.




موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 1391/05/26, 03:34 قبل از ظهر
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 1390/12/04, 11:53 قبل از ظهر
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 1390/06/22, 12:09 قبل از ظهر
  4. سياست هاي مالي ازديدگاه قرآن(2)
    توسط hoda در تالار اقتصاد
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 1390/01/04, 10:46 قبل از ظهر
  5. پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 1389/12/10, 01:19 بعد از ظهر

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •