تالار دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله Arabic English Persian
بازیابی رمز
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10
  1. #1

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.

    ❁☼❁ زنان در حكومت امام زمان (عجل الله فرجه)








    بسم الله الرحمن الرحیم



    با آفرينش زن برگ زرّينى به برگهاى زرّين عالم وجود افزوده شد.
    چرا كه زن مظهر جمال و جلال خداوند بود كه بايد شناخته مى شد. اين نور الهى از آغاز آفرينش تا كنون دورانهاى تلخ و شيرينى سپرى كرده است.
    گاه همراه با حركت انبياى الهى گام در گام پيامبران خدا گذارده و دوشادوش مردان صالح، از پيامبر زمان خود حمايت كرده است .

    همانند آسيه همسر فرعون كه نخست در حفظ موسى، پيامبر خدا، ايفاى نقش كرده و سرانجام با كشف راز او، به بدترين شكنجه ها گرفتار گرديده است و در هيچ حال دست از دين خدا و پيامبرش برنداشت.

    همچنين ماشطه كه حاضر مى شود خود و فرزندانش در آتش بسوزند امّا لحظه اى از ايمان به خدا دورى نكند.
    هاجر همسر ابراهيم به تنهايى در بدترين شرايط اقليمى با كودك نوزادش در كنار خانه خدا زندگى مى كند و فرمان خدا را گردن مى نهد.

    زنان اولين كسانى اند كه افتخار آموزگارى بشر را به عهده گرفته اند و دامانشان كانون شكل گيرى تمام فضيلت ها است. زيرا با عطوفت و صبر در برابر تربيت فرزند بهترين و سازنده ترين نقش تربيتى را بر عهده دارند.
    زن است كه مرد را از دامهاى شيطانى و از منجلاب فساد و بدبختى نجات داده، به اوج قله كمال انسانى و خوشبختى مى رساند. در قرآن كريم در موارد بسيارى از اين گوهر تابناك ياد شده است.
    سوره اى در قرآن به نام زنان (نساء) و سوره اى به نام يك زن (مريم) است.
    در برخى از سوره هاى ديگر نيز ماجراهاى زنان مؤمن و فداكار ذكر شده .

    در سوره تحريم از الگو بودن دو زن چنين ياد شده است: «
    و ضرب الله مثلاً للذين آمنوا امرأة فرعون اذ قالت رب ابن لى عندك بيتاً فى الجنة و نجنى من فرعون و عمله و نجنى من القوم الظالمين»[1].

    و خداوند براى مؤمنان، به همسر فرعون مثل زده است، در آن هنگام كه گفت: پروردگارا، خانه اى براى من نزد خود در بهشت بساز و مرا از فرعون و كار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهايى بخش.

    تعبيرهاى قرآن درباره مريم هر فرد را به شگفتى وا مى دارد. آيا اين تكريم هاى بسيار زيبا از اين پاسداران حريم عفت و اخلاق نشان دهنده عظمت روحى و مقام والاى آنها نيست! آيا زنها نبودند كه در صدر اسلام، در جنگ صفين و در حادثه خونين كربلا حماسه آفريدند!

    امروز شما بانوان همانند بسيارى از مردم به آينده مى انديشيد؛ به يك انقلاب جهانى و يك حكومت موعود، كه چگونه در برابر قدرتهاى بزرگ غلبه پيدا مى كند!
    برنامه هاى او چيست؟
    چه كسانى با او همكارى مى كنند و زنان در آن زمان چه نقشى دارند؟
    دشمنانش چه كسانى اند و راز و رمز موفقيتش در گرو چيست؟







  2. صلوات و تشکر : 7


  3. #2

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.







    در گذر تاريخ

    رفتار غير انسانى مردم جاهليت پيش از اسلام با زنان و دختران چيزى نيست كه بر كسى پوشيده باشد.
    در آن روزگار زن يك كالاى بى ارزش شناخته و در بازار برده فروشان عرضه مى شد. دختران به بدترين شيوه، زنده به گور مى شدند و زنان در شديدترين قيد و بندها بدترين روزها را سپرى مى كردند و از خود هيچ اراده و اختيارى، حتى حق زندگى شرافتمندانه، نداشتند و روزنه هاى اميد به روى آنها بسته بود.
    در چنين عصرى پيامبر رحمت به دستور پروردگار بارقه اميد و چراغ زندگى در دلهاى مأيوس آن ستمديدگان روشن ساخت و پيوسته با گفتار و رفتار خود در زدودن افكار جاهليت و بازگرداندن شخصيت به زنان سعى وافر نمود.

    مشاهده حمايت هاى قاطع و فداكارى ها و تلاش هاى پيگير زنان در تاريخ اسلام گواه تأثير گفتار و عملكرد پيامبر و معصومين (عليهم السلام) است.

    بخشى از اين تلاش هاى خالصانه زنان در دوران پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) و على (عليه السلام) را مى توان در زندگى خديجه كبرى (عليها السلام) يافت.
    او اولين زن مسلمان بود كه ثروت انبوه خود را در راه اسلام مصرف كرد. نيز دخت پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) بانوى عالم هستى، بهترين نقش را در حفظ اسلام ايفا كرد و سرانجام در راه دفاع از ولايت و امامت شهيد گشت.

    بزرگان دين در كتابهاى خود بخشى را به معرفى و شرح حال زنان اختصاص داده اند.
    شيخ طوسى (رحمه الله) در كتاب رجال خود در پايان هر بخش بابى به نام «باب النساء» گرد آورده و در آن نام زنان روايت كننده از معصومين را برشمرده است، كه شمار آنان به شصت و دو نفر مى رسد. اين مقامى والاست كه بانويى افتخار يابد سخن معصومان را براى آيندگان نقل كند و به يادگار نهد و در هر زمان نامش به عظمت ياد شود.

    افزون بر اين، در صدر اسلام عده زيادى از زنان به همراه پيامبر در صحنه نبرد شركت مى كردند و به مداواى مجروحان و سرپرستى بيماران مى پرداختند و در انتقال آب و حمل غذا و آشپزى و نگهدارى وسايل رزمندگان و تهيه دارو و رساندن مهمّات به رزمندگان، و تعمير تجهيزات آسيب ديده و انتقال مجروحان و شهدا، انجام وظيفه مى نمودند.



  4. صلوات و تشکر : 6


  5. #3

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.






    نقش زنان در دوران امام على (عليه السلام)


    در دوره زندگى على (عليه السلام) نقش زنان مؤمن در حفظ اسلام چشمگير بود. آنها دفاع از پيشواى مسلمانان را يك وظيفه دينى مى دانستند و زمانى كه دشمنان على قرار گذاشتند تا وى را در نماز غافلگير كرده، به قتل برسانند، اسماء بنت عميس بى درنگ اين توطئه را به وسيله كنيز خود به امير مؤمنان گزارش كرد

    ام سلمه، همسر محترم پيامبر اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) بارها از امام على (عليه السلام) دفاع نمود و سعى مى كرد از رفتن عايشه و طلحه و زبير براى آشوب جلوگيرى نمايد؛ اگرچه آنها به كار خود ادامه دادند.
    مادر عبدالله بن عباس نيز يكى از همان زنان با تقوا است كه با فرستادن مردى از قبيله جهينه به نزد امير مؤمنان على (عليه السلام) خبر خروج طلحه و زبير را به سوى بصره گزارش كرده است .

    در جنگ صفين عده اى از زنان مجاهد و فداكار با خطابه هاى آتشين خود در جمع رزمندگان، آنان را به جنگ تشويق مى كردند، به گونه اى كه معاويه از اين حركت سخت به خشم آمد. زيرا اين امر موجب تقويت روحيه ياران على (عليه السلام) و تضعيف نيروهاى دشمن شده بود. آگاهان تاريخ مى نويسند: برخى از زنان هوادار على (عليه السلام) از درون لشكر معاويه گزارش تهيه نموده، به هر وسيله ممكن آن را به على (عليه السلام) اطلاع مى دادند .






  6. صلوات و تشکر : 6


  7. #4

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.






    نقش زنان در دوران غيبت صغرى

    در دوران سخت غيبت صغرى، در روزهايى كه شيعيان پس از دويست و شصت سال با يك آزمايش بزرگ رو به رو بودند و بايست با غيبت امام خو كنند، يك زن به عنوان مفزع و پناه معرفى مى شود و آن مادر بزرگوار امام حسن عسكرى (عليه السلام) است. در اين دوره، اگرچه امام هادى (عليه السلام) و امام حسن عسكرى (عليه السلام) زمينه غيبت را از پيش فراهم كرده بودند و شخصيتهاى مورد اعتمادى همانند عثمان بن سعيد عمرى و پسرش محمد بن عثمان را به عنوان وكيل معرفى كرده بودند، به دلايلى از موقعيت مادر امام حسن عسكرى (عليه السلام)، معروف به جده، استفاده شد و وى پناه شيعه معروف گرديد. از گفتگوى احمد بن ابراهيم با حكيمه دختر امام جواد (عليه السلام) برمى آيد كه پس از گذشت دو سال از رحلت امام حسن عسكرى (عليه السلام) همچنان بسيارى از كارها به دست مادر بزرگوار امام حسن عسكرى (عليه السلام) انجام مى شده است ولى در حقيقت از طرف حضرت حجة بن الحسن (عليه السلام) و به فرمان آن حضرت صورت گرفته است.

    شيخ صدوق (رحمه الله) از احمد بن ابراهيم نقل كرده است كه در سال 262 بر حكيمه دختر امام جواد (عليه السلام) وارد شدم و از پس پرده با وى سخن گفتم و از او درباره اعتقادش به امامان پرسيدم. او همه آنها را يكايك شمرد و آنگاه حجة بن الحسن بن على را نيز نام برد …

    از او پرسيدم: اين فرزند كجاست؟ گفت: در پس پرده غيب است. گفتم پس شيعه به چه كسى پناه ببرد؟ گفت: به جدّه، مادر امام حسن عسكرى (عليه السلام)، سپس افزود: اين دستور از سوى امام حسن عسكرى و به پيروى از امام حسين (عليه السلام) صورت گرفته است. زيرا امام حسين (عليه السلام) در ظاهر براى حفظ جان فرزندش امام سجاد، به خواهرش زينب كبرى (عليها السلام) وصيت كرد و در نتيجه تا مدتى هر آنچه از امام زين العابدين (عليه السلام) صادر مى شد به حضرت زينب (عليها السلام) نسبت داده مى شد تا امر پنهان باشد .و حساسيت ها نسبت به امام سجاد (عليه السلام) كمتر شود. اين امتياز براى جدّه باقى بود تا آنكه كسانى مانند عثمان بن سعيد و ديگر سفرا و نايبان خاص امام زمان (عجل الله فرجه) در بين شيعيان شناخته شدند و منزلت يافتند.

    پس از شهادت امام عسكرى (عليه السلام) يك بانو، نظر دستگاه خلافت بنى عباس را نسبت به تعقيب امام زمان تغيير داد. نوشته اند پس از گزارش جعفر كذّاب، كه در خانه امام حسن عسكرى (عليه السلام) فرزند خردسالى از آن حضرت باقى مانده است، آنها به خانه امام هجوم بردند و پس از دستگيرى صيقل (يكى از كنيزان امام) فرزند خردسال را از او مطالبه كردند. او نخست انكار كرد و آنگاه براى اينكه موضوع براى آنها پوشيده ماند گفت من حامله هستم. از اين رو آن كنيز را به دست ابى الشوارب، قاضى وقت، سپردند تا از او مراقبت كند. در مدتى كه صيقل زير نظر قاضى نگهدارى مى شد دستگاه خلافت با مرگ عبيد بن خاقانى و شورش صاحب الزنج رو به رو شد و صيقل از وضيعت آشفته سود جست و فرار كرد .


    ادامه دارد........


  8. صلوات و تشکر : 6


  9. #5

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.





    نقش زنان در حكومت امام زمان (عجل الله فرجه)


    حال سزاوار است بدانيم زنان در حكومت قائم آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) چه مى كنند، چه كسانى هستند، چند نفرند، از كجا مى آيند و چه مسؤوليتى بر عهده دارند.
    بر اساس برخى از روايات، حضور و نقش اين زنان از نظر زمان و موقعيت، چهارگونه است:



    الف: حضور پنجاه زن در بين ياران امام

    اولين گروه از زنانى كه به محضر امام زمان مى شتابند آنهايند كه در آن ايام مى زيسته اند و همانند ديگر ياران امام (عليه السلام) به هنگام ظهور در حرم امن الهى به خدمت امام (عليه السلام) مى رساند. در اين باره دو روايت وجود دارد:

    روايت اول: امّ سلمه ضمن حديثى درباره علايم ظهور، از پيامبر روايت كرده است كه فرمود: «يعوذ عائذ من الحرم فيجتمع الناس اليه كالطير الواردة المتفرقة حتى يجتمع اليه ثلاث مأة و اربعة عشر رجلاً فيه نسوة فيظهر على كل جبار و ابن جبار …»

    يعنى: در آن هنگام پناهنده اى به حرم امن الهى پناه مى آورد و مردم همانند كبوترانى كه از چهار سمت به يك سو هجوم مى برند به سوى او جمع مى شوند تا اينكه در نزد آن حضرت سيصد و چهارده نفر گرد آمده كه برخى از آنان زن مى باشند كه بر هر جبار و جبار زاده اى پيروز مى شود

    روايت دوم: جابر بن يزيد جعفى، ضمن حديث مفصلى از امام باقر (عليه السلام) در بيان برخى نشانه هاى ظهور نقل كرده كه: «و يجيىء و الله ثلاث مأة و بضعة عشر رجلاً فيهم خمسون امرأة يجتمعون بمكة على غير ميعاد قزعاً كقزع الحزيف يتبع بعضهم و هى الآية التى قال الله اينما تكونوا يأت بكم الله جميعاً ان الله على كل شىء قدير …»

    به خدا سوگند، سيصد و سيزده نفر مى آيند كه پنجاه نفر از اين عده زن هستند كه بدون هيچ قرار قبلى در مكه كنار يكديگر جمع خواهند شد. اين است معناى آيه شريفه: هر جا باشيد خداوند همه شما را حاضر مى كند. زيرا او بر هر كارى توانا است.



    پنجاه زن از سيصد و سيزده نفر!

    نكته شگفت در اين دو روايت اين است كه مى فرمايد: سيصد و سيزده مرد گرد آيند كه پنجاه نفر ايشان زن هستند!

    دوم آنكه: در روايتى كه نام ياران برشمرده شده است نام هيچ زنى وجود ندارد

    در پاسخ اين شبهه مى توان گفت: اين چند نفر در زمره همان سيصد و سيزده نفر هستند.
    زيرا اولاً امام (عليه السلام) مى فرمايد: «فيهم». يعنى در اين عده پنجاه زن مى باشد. دوم: شايد تعبير مردان بدين سبب باشد كه بيشتر اين افراد مرد هستند و اين كلمه از باب فزونى عدد مردان، چنين ذكر شده است.

    سوم: اگر مقصود همراهى خارج از اين عده بود امام مى فرمود: «معهم»، نه اينكه بفرمايد «فيهم». زيرا اين سيصد و سيزده نفر مانند عدد اصحاب بدر برشمرده شده اند و همه ياران و فرماندهان عالى رتبه و از نظر مقام و قدرت در حد بسيار بالايى هستند كه برخى با ابر جا به جا مى شوند و اينها بدون شك با بقيه مردم آن زمان فرق بسيار دارند. بنابر اين اگر بگوييم آنها جزو همان سيصد و سيزده نفر هستند رتبه و موقعيت ويژه قائل شده و اگر در زمره ياران ديگر حضرت هستند از اعتبار كمترى برخوردارند.



    ب: زنان آسمانى

    دسته دوم چهارصد بانوى برگزيده هستند كه خداوند براى حكومت جهانى حضرت ولى عصر (عجل الله فرجه) در آسمان ذخيره كرده است و با ظهور آن حضرت به همراه حضرت عيسى (عليه السلام) به زمين مى آيند.

    ابو هريره از پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) روايت كرده كه: «ينزل عيسى بن مريم على ثمان مأة رجل و اربع مائة امرأة خيار من على الارض و أصلح من مضى»

    عيسى بن مريم به همراه هشتصد مرد و چهارصد زن از بهترين و شايسته ترين افراد روى زمين فرود خواهد آمد.

    در اينكه اين زنان از امتهاى پيشين هستند يا امت اسلامى زمان پي امبر (صلى الله عليه وآله وسلم) و معصومين (عليه السلام) هستند يا از دورانهاى مختلف، و از چه زمان و به چه علت به آسمان برده شده اند و براى عهده دارى منصبى در حكومت حضرت مى آيند يا براى مسايل ديگر؟ اينها پرسش هايى است كه اين حديث از آن چيزى نمى گويد.




  10. صلوات و تشکر : 5


  11. #6

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.





    شما اي زنان امروز :

    بيائيد با او رابطه برقرار کنيم.
    او را در زندگيمان وارد کنيم و نامش را در خانه هايمان زنده کنيم .
    نام مقدس او را تابلويي کرده بر ديوار منزلمان بزنيم .

    از همه مهمتر قلبمان را پاک کنيم، هر گونه ناپاکي، حسادت، بخل، کبر، ريا ....و ساير صفات شيطاني را بيرون کنيم.
    روحمان را به او نزديک کنيم، اين گونه است ياري کردن او.
    وقتي خود را، هواي نفس خود را نديده گرفتي وخواست امام زمانت را بر خواست خودت ترجيح دادي هم شيطان را زمين زدي و هم به خداي تعالي نزديک شدي و هم اين باقيمانده ي از نسل حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها را خوشحال کردي و ياري نمودي.

    و وقتي کاملاً قلبت پاک شد و به قرب خدا نائل شدي مي تواني ديگران را دستگيري کني و آنها را هم هدايت کني و مبلغ براي امام زمانت باشي.
    هم خودت سعادتمند شدي و هم ديگران را به سعادت راهنمايي کردي و زمينه ظهور يگانه منجي عالم بشريت را فراهم مي کني.



  12. صلوات و تشکر : 8


  13. #7



    در اين مسير زنان كه نيمى از جامعه را تشكيل مى دهند، بايد نقش سازنده داشته باشند، بدانند كه آن ها نيز موظفند دوش به دوش مردان براى زمينه سازى ظهور امام قائم (عج ) و براى خودسازى و پاكسازى محيط و قهرمان پرورى آن هم زمينه سازى است، تلاش عميق و پى گير و خستگى ناپذير بنايند.

    وقتى كه در جنگ احد بسيارى از مسلمانان كشته شدند و شخص رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم و امام على عليه السلام سخت مجروح گرديدند شايع شد كه پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم نيز شهيد شده، زنان مسلمان به خصوص ناراحت شدند، از خانه ها بيرون آمدند و به تحقيق پرداختند.

    يكى از اين زنان از انصار (مسلمانان مدينه ) بود از مدينه بيرون آمده و سراسيمه به سوى احد رهسپار شد، در راه مردى را ديد كه از جبهه برمى گردد، از او پرسيد: آيا به پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم آسيبى وارد شده است؟
    آن مرد به جاى جواب سؤ ال زن، به او گفت: اى خواهر! پدر شما كشته شده است، زن تكان ملايمى خورد، باز طولى نكشيد پرسيد: آيا پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم سالم است؟
    آن مرد به جاى جواب سؤ ال زن، به او گفت: اى خواهر برادر شما نيز كشته شده است، زن تكان مختصرى عرضش شد، ولى بار ديگر به حال آمد و پرسشش را تكرار كرد، مرد براى بار سوم گفت: اى خواهر شوهر شما كشته شده است، زن باز تكانى خورد، اما اين بار با خشم و گستاخى گفت: من نمى خواهم بدانم چه كسانى از من كشته شده اند، فعلا احتياجى به اينها ندارم، خواهش مى كنم بگوييد: پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم چگونه است؟
    آن مرد در جواب گفت: پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلم در كمال سلامتى است.

    ناگهان صورت زن از خوشحالى برافروخته شد و با حالى سرشار از عشق به اسلام، قاطعانه گفت: بنابراين قربانى ما هدر نشده است.
    يعنى اگر من سه قربانى (پدر و برادر و شوهرم ) را در راه خدا داده ايم به هدر نرفته چرا كه رهبر عزيز اسلام پيامبر اسلام صلى اللّه عليه و آله و سلم زنده است و همين افتخار مرا بس.
    اين چنين زنان قهرمان در صدر اسلام بسيار بودند هم اكنون نيز بايد زنان مسلمان اين چنين نقش گويا و زاينده و بالنده داشته باشند و بدانند كه گردش چرخ انقلابها (كه بدون آن به فرج امام زمان عليه السلام نزديك نخواهيم شد) نيمى به دوش زنان است و زن بايد خود را درك كند و بداند مسؤ وليتى بس سنگين دارد و قبلا نيز در اين باره سخن گفتيم.
    الگوى زنان مسلمان بايد افرادى مانند خديجه كبرى عليهاالسلام، فاطمه زهرا عليهاالسلام و زينب كبرى عليهاالسلام باشد، زينب عليهاالسلام در شرايط سخت نهضت امام حسين (عج ) سه كار مهم را به عهده گرفت:

    1- حمايت از رهبرش امام حسين عليه السلام تا زنده بود و سپس از امام سجاد عليه السلام.
    2- حفظ يتيمان و سرپرستى از آن ها.
    3- رساندن پيام شهيدان در كوفه و شام با بيانات كوبنده و پرمحتوا، و هر جا سخن از آنان گفت، اين سه امر مهم را به خوبى انجام داد، و مرام آن ها را زنده نگه داشت.

  14. صلوات و تشکر : 7


  15. #8

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.





    اگر زن، خویش را در آیینه گوهر وجودی ای كه خداوند به وی عطا كرده است نظاره كند، هرگز در حسرت جایگاه اجتماعی مرد زبان به شكوه نمی‏گشاید .
    این‏كه هیچ پیامبر و معصومی از غیر زن زاده نمی‏شود و در مكتب غیر مادر رشد و نمو نمی‏كند، از جایگاه محوری زن در حیات دینی و اجتماعی بشر خبر می‏دهد .
    یكی از بزرگان عرفان جایگاه دینی زن را چنین به تصویر كشیده است:
    «زن به لحاظ داشتن قدرت خالقیت كه تنها از صفات خاص خداوند سبحان است، برای رسیدن به كمال مستعدتر است‏» .
    جایگاه اجتماعی زن، در منظر یكی از شخصیت‏های جهانی این گونه است: «زن با یك دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حركت می‏دهد»
    وجود این دو ویژگی، زن را در دو بعد عرفانی و اجتماعی به رقیبی بلامنازع مبدل ساخته است; به گونه‏ای كه اگر مردان جایگاه واقعی زن در كائنات را در می‏یافتند، بدان رشك می‏بردند

  16. صلوات و تشکر : 7


  17. #9

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.





    به نظر می‏رسد، بشریت‏ به خصوص جهان غرب جایگاه رفیع زن را درنیافته است و نمی‏خواهد حق وی را حتی به شكل صوری به وی باز گرداند .
    به راستی چند درصد از وكلا، معاونان و رؤسای جمهور كشورهای غربی زن هستند و در دایره‏ای محدودتر چند درصد از نیروهای سازمان‏های بین المللی را زنان تشكیل می‏دهند؟


    مقام و جایگاه زن تنها در حكومت امام زمان (عج) شناخته می‏شود.



    در این ح
    كومت است كه زن به جایگاه حقوقی و حقیقی خود دست می‏یابد .
    در این حكومت نگرش مردان به زنان دگرگون می‏شود; شعور فكری زن بدان‏جا می‏رسد كه به «زن بودنش افتخار می‏كند» و هرگز خود را با مرد نمی‏سنجد .


  18. صلوات و تشکر : 6


  19. #10

    تاریخ عضویت : 1390/9/29
    گالري تصاوير
    0   نظرات : 0
    نوشته : 1,742      صلوات : 167
    صلوات گرفته : 153 در 35 پست
    وبلاگ : 44
    دریافت : 0      بارگذاری : 0
    88060714 آنلاین نیست.




    نقش حكومت اسلامی قبل از بر پایی حكومت مهدوی -
    عجل الله فرجه الشریف - بارور ساختن باور زن به خویش، رهانیدن وی از سراب‏های كاذب ایسم‏ها و ایست‏ها و اعطای حقوق اجتماعی به وی تا مرز آسیب ندیدن گوهر وجودی او است .
    در حكومت
    مهدی - عجل الله فرجه الشریف - از سویی نگرش جامعه به زن و از سوی دیگر نگرش زن به خود تغییر می‏یابد . حكومت مهدوی (عج) به لحاظ فراگیر بودن، امنیت ‏شغلی برای زن را فراهم می‏آورد و زن در سایه سار این امنیت نگرش و امنیت كاری، از توان عینیت ‏بخشیدن به ایده‏ها و اندیشه‏هایش بهره‏مند می‏شود .


    سوگند به خداوند، سیصد و سیزده تن كه پنجاه نفر از آنان زنند، بی‏هیچ قرار قبلی در مكه گرد می‏آیند و این است معنای آیه شریف: هر كجا باشید، خداوند شما را حاضر می‏كند; زیرا او بر هر كاری توانا است .




  20. صلوات و تشکر : 6


موضوعات مشابه

  1. ۩۩۩ زندگى در حكومت امام مهدى عليه السلام
    توسط هندیانی در تالار حکومت امام مهدى (عج)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 1391/10/27, 01:36 قبل از ظهر
  2. ۩۩۩ حکومت حضرت مهدی علیه السلام ۩ او چگونه حكومت خواهد كرد؟
    توسط هندیانی در تالار حکومت امام مهدى (عج)
    پاسخ: 33
    آخرين نوشته: 1391/10/27, 01:17 قبل از ظهر
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 1391/04/15, 12:46 بعد از ظهر
  4. •☼•☼• قرآن و مسئله حكومت جهانى
    توسط هندیانی در تالار امام مهدى (عج) از منظر قرآن ، روایات و ....
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 1390/12/12, 12:50 بعد از ظهر
  5. قرآن و آفرينش كوهها
    توسط hoda در تالار زمین
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 1389/12/09, 08:16 قبل از ظهر

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •